Thursday, July 22, 2010

Satu Keputusan

Ini adalah coretanku yang pertama.....

21/07/2010

Hari ini hari yang sungguh mendebarkan...
Pagi-pagi lagi aku sudah menghadap laptop menunggu keputusan peperiksaan dari jam 6.00 pagi sampai 9.00 pagi tapi keputusan masih belum diumumkan. Penat rasanya dan akhirnya aku mengalah..Biarlah.. Apa pun keputusan semuanya sudah ditentukan oleh Allah sejak azali lagi.. Dan aku yakin dengan Allah.
Pagi ini aku tidak sempat melihat keputusan peperiksaan kerana terpaksa keluar rumah awal-awal lagi.. Dua tiga hari kebelakangan ini aku rasa macam pekerja pejabat lagaknya.. Mana taknya hari-hari keluar pagi balik sebelum maghrib.Agaknya begini kot rasa apabila sudah bekerja nanti.. Entah-entah lagi teruk. Ahhh tidak!!!

Akhirnya dapat jua aku melihat keputusan peperiksaan. Itupun setelah aku meminjam laptop kak Fasihah di Rumah Kedah Baru. Tanpa segan silu aku menggunakan laptop tersebut walaupun aku baru sahaja kenal kak Fasihah.....Alhamdulillah..Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Hanya ucapan ini yang mampu aku ucapan setelah melihat keputusan yang terpampang di laman web rasmi Universiti Kaherah.. Janji Allah itu pasti.. Terima kasih ya ALLAH..

Buat sahabat-sahabatku yang berjaya Mabruk ya! Dan bagi yang tidak berjaya jangan putus asa kita masih ada peluang lagi.. Jangan sesekali sia-siakan peluang yang ada. Redhalah dengan ketetapan Allah dan aku tahu bukan mudah untuk menerima hakikat itu.. Aku juga rasanya tidak mampu untuk menghadapi kerana sesungguhnya aku insan yang lemah.. Tabahkanlah hati wahai sahabat!! Sesungguhnya kau adalah pilihan Allah dan yakinlah dengan Allah... Pasti ada hikmah disebalik semua itu..Aku sentiasa menyokong kalian dan aku mahu kita sama-sama melangkah ke tahun 3 pada semester akan datang.. Chaiyok3!!!!

Berita tentang keputusan peperiksaan ini kukhabarkan kepada keluarga di kampung.. Respon yang sama aku terima dari ayah. Apa pun keputusan peperiksaan aku, ayah pasti berkata, "Banyak tu ja, kenapa tak lebih lagi?Pulun banyak lagi. Ayah sentiasa doa untuk kejayaan mek". Kata-kata ayah inilah menjadi pemangkin kepadaku..Terima kasih ayah.. Mak pula lain dari ayah. Mak lebih bersyukur pada ayah..hehehe Terima kasih juga pada mak yang sentiasa membaca yassin setiap kali aku menghadapi peperiksaan..Sayang mak ngan ayah!!! Muah3


Coretan pertama ini adalah dedikasi aku untuk orang-orang  yang kusayangi yang sentiasa membantuku dalam menghadapi peperiksaan akhir tahun yang menyesakkan kepala..hahaha.. Terima kasih pada mak ngan ayah yang amat kusayangi dan kucintai sepenuh jiwa.Terima kasih kerana sentiasa mendoakan aku yang berada jauh di seberang benua dan terima kasih juga kerana menyayangi aku..Terima kasih kepada doktor-doktor Universiti Kaherah yang mengajar aku.. Terima kasih kepada sahabat-sahabatku.. Banyak jasa kalian yang tak terbalas.. Semoga kita sama-sama melangkah ke tahun 3 pada semester akan datang. Terima kasih kepada seseiapa yang sentiasa membantuku dalam apa jua keadaan. Terima kasih keran memudahkan perjalanan hidupku..Terima kasih kepada semua...


Dengan keputusan ini aku belajar erti USAHA, DOA, TAWAKKAL dan KETENTUAN ALLAH.. Ayuh kita bersyukur dengan segala nikmat yang Allah kurniakan kepada kita sekecil-kecil zarah sehinggalah sebesar-besarnya...Ayuh belajar redha dengan ketentuan ALLAH walaupun ianya pahit bak hempedu..

ALHAMDULILLAH 'ALA KULLI HAL..




No comments:

Post a Comment