Wednesday, February 2, 2011

UsAh RisaU KaMi SeLamAt Di SiNi

02/02/2011

Kami masih berkurung di ARMA.. Rasa macam duduk kat asrama la plak. Solat jemaah, riadah cuma xdak prep ja. Keadaan di Mesir semakin gawat. Ni gara-gara Hosni Mubarak yang masih berkeras xnak letak jawatan ag. Kawasan sekitar ARMA lengang mungkin penduduk sekitar kawasan ni berkampung kat Tahrir kot.
Berita perpindahan warga Malaysia ke Jeddah sedikit sebanyak melegakan kami yang masih berkurung di sini. Esok akan bermula proses perpindahan ke Jeddah. Semua warga Malaysia diarahkan untuk berpindah ke kawasan-kawasan yang diwartakan selamat seperti ARMA dan rumah-rumah negeri.
Malam ni semua orang sibuk dok packing barang untuk berpindah.
Bila ditanya apa perasaan aku.. Huhuhu xtahu aku nak menjawab persoalan hati ini. Yang pasti aku bahagia di sini. Xdak apa yang perlu dirisaukan.. Semuanya akan berakhir tidak lama lagi. InsyaALLAH.
Arini tenet dah sambung semula. Nasib baik xtertinggal broadband kat umah. Bolah juga update keadaan semasa. Alhamdulillah. Paling seksa bila line tepon kena potong beberapa hari yang lalu. Rasa macam duduk zaman Jepun plak. Terperuk kat umah separuh tido.haha
Ramai orang berbelah bahagi nak balik Malaysia ke x nanti bila dah sampai Jeddah. Lagipon universiti stat kelas macam biasa. Bagus la. Aku nak balik raya kat Malaysia tahun ni.. Aku pon x pk ag..Semuanya bergantung kepada keadaan semasa..
Demonstrasi masih berlangsung seperti biasa.. Tunggu sampai ari jumaat ni macam mana keadaan semasa sebab dengar katanya Hosni Mubarak diberi tempoh sampai ari Jumaat ni.. Sama-sama doakan yang terbaik untuk Mesir juga untuk umat Islam..
Esok penerbangan pertama akan bermula lebih kurang pukul 10 pg. Penerbangan first ini untuk golongan istimewa iaitu wanita hamil, wanita yang mempunyai anak kecil, orang sakit dan kes-kes terpencil. Yang pasti aku x termasuk dalam golongan ni. Utamakan yang lebih memerlukan.. Lagipon aku belum ada hati nak pindah esok..
Perjalanan yang jauh akan bermula esok. Selamat berangkat ya!
ARMA malam ni masih riuh dengan suara siswi yang bersemangat packing barang untuk berpindah. Masing-masing sibuk mengemas dan menimbang barang takut-takut terlebih 7 kg.haha
Banyak benda yang aku belajar dari peristiwa ini sekalipun agak kecewa kerana cuti winter kali ini terpesong sama sekali. Bukan senang nak merasa event macam ni. Belajar untuk menghargai segala ujian yang Allah kurniakan.. Alhamdulillah.. Itu tanda ALLAH sayang akan hamba-hambaNYA.

2 comments:

  1. alhamdulillah dgaq jgk khabar ampa kt sna.moga semuanya selamat ya bad.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Bihah..Doakan kami di sini. InsyaALLAH semuanya akan reda xlama lagi..

    ReplyDelete